Originali idėja ir atkaklumas ją įgyvendinant. Tokių dviejų ingredientų užtenka norint, kad Lietuvos vardas būtų linksniuojamas didžiosiose pasaulio žiniasklaidos priemonėse ir pastebėtas vienos iš vertingiausių planetos įmonių. Sausio pabaigoje virtualioje erdvėje per dvi paras pastatyta „Minecraft Tesla Gigafactory“ gamykla parodė, kad atkreipti potencialių investuotojų dėmesį į mūsų šalį galima net ir turint itin ribotą biudžetą. Anot vieno iš šios iniciatyvos organizatorių Vytauto Butkaus, vyriausybė privalo pasukti galvą, kad tokių idėjų atsirastų ir daugiau, o jos pasitarnautų tiek pritraukiant investicijas, tiek skatinant turizmą.
Idėja pasiteisino su kaupu
„Prie šio projekto prisijungęs jaunimas aiškiai patyrė investuoto laiko grąžą ir jiems skirtą dėmesį. Tai įgalina juos megzti ryšius, organizuotis į grupes, siekti bendrų tikslų ir toliau garsinti Lietuvos vardą“, – tikino V. Butkus, kuris su šių metų technologijų bei verslumo renginio #SWITCH! dalyviais dalinsis savo patirtimi siekiant ambicingo tikslo.
Iniciatyva, kurią įgyvendinti padėjo teigiamai į ją sureagavusi „Minecraft“ žaidimo gerbėjų bendruomenė, buvo pademonstruotas pritarimas Lietuvos valdžios atstovų siekiui „Tesla“ gamyklą atvesti į šalį. Komunikacine idėja, kuria norėta patraukti „Tesla“ savininko ir technologijų vizionieriaus Elono Musko dėmesį, ir tapo minėtosios gamyklos statyba.
„Ši ir panašios iniciatyvos kuria pozityvias žinutes apie Lietuvą. Projekto tikslui pasiekti pasitelkėme „Minecraft“ žaidimą – nors ir tam tikruose ratuose populiarią, bet bendrame kontekste nišinę priemonę. Mūsų manymu tai pasiteisino su kaupu“, – teigė V. Butkus.
Populiarinti šalį gali bet kas
Anot vaikino, prieš statant virtualią „Tesla“ gamyklą buvo užsibrėžti trys konkretūs tikslai – milijonas projekto peržiūrų „Youtube“ ir „Facebook“ platformose, pasaulinės žiniasklaidos dėmesys bei oficiali paties E. Musko arba „Tesla Motors Inc.“ reakcija.
Nors kol kas projekto peržiūrų pirminiuose šaltiniuose skaičius yra apie 350 tūkst., tačiau V. Butkus neabejoja, kad anksčiau ar vėliau milijono riba bus peržengta. Tačiau likę du tikslai buvo įgyvendinti su kaupu.
Lietuvių iniciatyvą pastebėjo „The New York Times“, „Mashable“, „Yahoo“, „Daily Mail“ ir dar 200 įvairių portalų, įskaitant didžiausius rinkos dalyvius tam tikrose šalyse. Be to, sulaukta ir oficialios teigiamos „Tesla“ reakcijos bendrovės „Twitter“ paskyroje.
„Tam ką mes padarėme nėra jokio slapto recepto – tiesiog surenki aktyvių draugų grupę ir stengiesi padaryti viską kaip įmanoma geriau. Tą gali kiekvienas, tad to ir tikimės – kad bet kas skaitantis šį straipsnį imsis iniciatyvos ir populiarins Lietuvą“, – kalbėjo vienas iš „Tesla Gigafactory“ projekto sumanytojų.