Event history

9 iš 10 startuolių žlunga: kaip apsiginti nuo nesėkmės?

Pasaulinė statistika rodo, kad kone 90 proc. startuolių žlunga nė nespėję iš esmės realizuoti savo verslo idėjos. Dažniausios nesėkmių priežastys – komandos narių patirties bei lankstumo stoka, taip pat finansų trūkumas. Ką daryti, kad kuriamas startuolis sulauktų sėkmės? Patarimais iš patirties dalijasi startuolio „Lympo.lt“ viena iš kūrėjų Ada Jonušė.


Pasak sporto specialistus vienijančios ir sveiką gyvenimo būdą propaguojančios platformos „Lympo.lt“ vadovės, moderniųjų technologijų ir verslumo renginio #SWITCH! pranešėjos A. Jonušės, kurti startuolius dabar – savotiška mada. Vis dėlto retas suvokia, kas iš tiesų tas startuolis yra.


„Startuolis dar nėra verslas. Tai – verslo modelio paieškos, kuriose komanda gali praleisti ir metus, ir dvejus. Kuriant startuolį tvyro labai daug neapibrėžtumo, todėl procesai gali neprognozuojamai užsitęsti. Būtina tam nusiteikti. Lympo.lt pradėjome prieš pusmetį, platforma dar neveikia pilnu pajėgumu ir tikrai nežinome, kuo tai baigsis“, – aiškina specialistė.


Tačiau vien nusiteikimo nėra gana: „Kuriant startuolį reikalingos kiek kitokios savybės nei tos, kurių reiktų kuriant įprastą verslą. Juk jei atidarinėjame naują kepyklą, galime įvertinti, ką kepa kitos, ką žmonės perka, ko tikisi. Tokiu atveju, yra daugiau apibrėžtumo. Tuo tarpu kuriant startuolį svarbu nebijoti nežinios, chaoso, taip pat būti ypač lanksčiam.“

„Idėjos būna neišbandytos, todėl nėra aišku, ar tikrai žmonėms tokios prekės ar paslaugos reikia. Pavyzdžiui, „Uber“. Niekas nežinojo, pasiteisins tai ar ne. Galbūt jei tokia paslauga būtų sukurta anksčiau nei buvo, idėja būtų žlugusi. Kartais idėjos tiesiog būna „per naujos“, todėl nesulaukia tokio rezultato, kokio buvo tikėtasi“.



Ada Jonušė

Kodėl startuoliams nesiseka?


A.Jonušė išskiria kelias priežastis, kodėl startuoliams nepasiseka. Kone dažniausiai pasitaikanti – komanda nebesugeba dirbti drauge.


„Natūralu: kartu praleidžiama daug laiko, sutinkama daug iššūkių, nevisus pavyksta įveikti, išblėsta motyvacija. Tikėtina, kad po kelių nesėkmių iš eilės bent vienas komandos narys nuspręs, kad nieko nepavyks, ir mes darbus. Tai didelė grėsmė visai komandai – ji gali tiesiog subyrėti. Be to, dažnai kone visi komandos nariai neturi patirties – kuriamas naujas produktas ar paslauga, todėl nėra šaltinių, iš kurių būtų galima semtis žinių“, – aiškina specialistė.


Kita priežastis – nepasiteisinančios idėjos. „Idėjos būna neišbandytos, todėl nėra aišku, ar tikrai žmonėms tokios prekės ar paslaugos reikia. Pavyzdžiui, „Uber“. Niekas nežinojo, pasiteisins tai ar ne. Galbūt jei tokia paslauga būtų sukurta anksčiau nei buvo, idėja būtų žlugusi. Kartais idėjos tiesiog būna „per naujos“, todėl nesulaukia tokio rezultato, kokio buvo tikėtasi“, – sako #SWITCH! pranešėja.


Iššūkiu startuoliams tampa ir lėšų stoka bei nevaisingos finansavimo paieškos: „JAV ar Europos didmiesčiuose startuoliams lengviau gauti finansavimą. Tuo tarpu Lietuvoje finansai dažnai baigiasi anksčiau nei kad atsiranda rezultatai. Kol idėja nėra patvirtinta rinkos ir nežinome jokių tikslių skaičių, sunku rasti investicijų, taip pat – darbuotojų. Todėl dažniausiai žmonėms startuolio kūrimas tampa papildoma veikla, o tai ir vėl lemia procesų išsitęsimą laike.“



Ką daryti, kad sektųsi?


Pasak A. Jonušės, tam, kad tikimybė sėkmingai vystyti startuolį padidėtų, pirmiausia reikia atsakingai pasiruošti startui.


„Nemanykite, kad sugalvojote unikalią, niekur negirdėtą idėją, ir vien todėl jums pasiseks. Vien iš pažiūros vertingos idėjos kuriant startuolį nėra gana – ją realizuoti reikia ruoštis. Tiesa ta, kad pasaulyje apstu labai panašių idėjų. Norint, kad jūsiškė būtų realizuota sėkmingai, reikia įdirbio: kalbėkite su potencialiais klientais, darykite apklausas siekdami kuo anksčiau gauti grįžtamąjį ryšį. Nesėdėkite užsidarę ir nekurkite tos „idealios sistemos“, nes vėliau gali paaiškėti, kad jos tiesiog niekam nereikia“, – sako A. Jonušė.


Specialistė ragina nebijoti kreiptis pagalbos į labiau patyrusius. „Mano asmeninė patirtis rodo, kad ypač pasitarnauja mentorius. Mūsų atveju, mentoriumi tapo Justas Janauskas – „Vinted“ įkūrėjas. Nuo pirmų dienų mums labai padėjo jo patarimai. Tendencijos rodo, kad tie, kas kreipiasi į mentorius, turi žymiai didesnę galimybę „išgyventi“. Pastarąjį pusmetį susitikti kviesdavau daugybę visai nepažįstamų žmonių – sakydavau, kad noriu pasikalbėti, paprašyti patarimo. Ir man pavykdavo. Savu kailiu dalykus patyrusių žmonių patarimai dažniausiai būna labai vertingi“, – dalijasi patirtimi.


Daugiau patarimų, kaip kurti startuolius, A. Jonušė pateiks rugsėjo 19-ąją Kauno „Žalgirio“ arenoje vyksiančiame nemokamame modernių technologijų ir verslumo renginyje #SWITCH!



Apie didžiausią Baltijos šalyse moderniųjų technologijų ir verslumo renginį #SWITCH!


Rugsėjo 19 d. įvyks trečiasis ir Baltijos šalyse didžiausias nemokamas moderniųjų technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! Šiemet jis iš Vilniaus persikelia į Kauną – „Žalgirio“ arenoje susitiks visi neabejingi pažangai, talentingas jaunimas, vizionieriai bei visuomenės lyderiai. Renginys nemokamas, tačiau reikalinga registracija www.switchit.lt

Contacts

Do you have
any questions,
offers, or would
like to become
our partner?

Fill in this form, send it to us, and we'll get back to you shortly.