Pasaulinė statistika rodo, kad kone 90 proc. startuolių žlunga nė nespėję iš esmės realizuoti savo verslo idėjos. Dažniausios nesėkmių priežastys – komandos narių patirties bei lankstumo stoka, taip pat finansų trūkumas. Ką daryti, kad kuriamas startuolis sulauktų sėkmės? Patarimais iš patirties dalijasi startuolio „Lympo.lt“ viena iš kūrėjų Ada Jonušė.
Pasak sporto specialistus vienijančios ir sveiką gyvenimo būdą propaguojančios platformos „Lympo.lt“ vadovės, moderniųjų technologijų ir verslumo renginio #SWITCH! pranešėjos A. Jonušės, kurti startuolius dabar – savotiška mada. Vis dėlto retas suvokia, kas iš tiesų tas startuolis yra.
„Startuolis dar nėra verslas. Tai – verslo modelio paieškos, kuriose komanda gali praleisti ir metus, ir dvejus. Kuriant startuolį tvyro labai daug neapibrėžtumo, todėl procesai gali neprognozuojamai užsitęsti. Būtina tam nusiteikti. Lympo.lt pradėjome prieš pusmetį, platforma dar neveikia pilnu pajėgumu ir tikrai nežinome, kuo tai baigsis“, – aiškina specialistė.
Tačiau vien nusiteikimo nėra gana: „Kuriant startuolį reikalingos kiek kitokios savybės nei tos, kurių reiktų kuriant įprastą verslą. Juk jei atidarinėjame naują kepyklą, galime įvertinti, ką kepa kitos, ką žmonės perka, ko tikisi. Tokiu atveju, yra daugiau apibrėžtumo. Tuo tarpu kuriant startuolį svarbu nebijoti nežinios, chaoso, taip pat būti ypač lanksčiam.“